Thursday, April 5, 2012

BOLEH KE EX-BF KITA JADI KAWAN BAIK KITA??

"KENAPA PUTUS??
TAKDE JODOH KE??"

Aku rasa tu bukan isu besar. Biasa la bagi sesetengah remaja yang sedang meningkat dewasa, ber'couple' dan bercinta macam dah jadi adat. Kalau kita survey pon, budak-budak yang masih di bangku sekolah pon dah bercinta. Perlu ke??..

Berbalik pada topik aku yang kat atas tu, rasa-rasa boleh ke ex-bf kita jadi kawan baik kita??.. Sebenarnya semua tu bergantung pada diri kita. Ada orang yang boleh terima kenyataan takde jodoh tapi tidak bagi sebilangan yang lain. Yang penting hati. Memang lah sakit kan putus cinta tapi hakikatnya dah tersurat dan tersirat dia memang bukan milik kita.. So, tak perlu lah kan nak merayu-rayu bagai..hehe

Boleh je ex-bf kita tu jadi kawan baik kita. Bukan sebab nak bercinta balik tapi sekurang-kurangnya kita ada teman untuk bercerita. Mungkin dulu kita dah terbiasa cerita kisah hidup kita pada dia. Boleh je kalau nak dia masih jadi pendengar setia macam dulu. Yang penting hati tu kena lah kuat kan jangan sampai tergelincir semula..

Apa-apa pon, kita dah cuba buat yang terbaik dalam hubungan kita. Kalau tak menjadi juga, adalah silapnya kat mana-mana. Tak perlu kot nak menyesali apa yang dah berlaku. Lebih baik kita amibil yang positif dan cuba ubah apa yang masih kurang dalam diri kita. Ex-bf kita tu bukan sapa-sapa pon, so tak perlu lah nak bersedih dan bermusuh dengan diorang.. (",)




No comments:

Post a Comment